Marketing automation iets voor u?U bent werkzaam in de B2B sector? U bent opzoek naar mogelijkheden voor het aantrekken van nieuwe klanten? U bent al bekend met content marketing, inbound marketing of marketing automation? Nee? Dan is dit artikel iets voor u om te lezen.

Content marketing en inbound marketing

Content marketing is de methodiek waarmee u content (blogs) op uw website creëert die relevant is en toegespitst op de pijnpunten waar u potentiële klanten mee zitten. Door het aanbieden van deze content en delen van deze content via uw sociale media kanalen en nieuwsbrieven trekt u relevant bezoek naar uw website. Zij zullen uw content en uw bedrijf hiervoor waarderen en eerder voor u kiezen dan uw concurrent. Waarom? Omdat u laat zien zich te kunnen inleven in het gedachten goed van uw doelgroep en oplossingen aan te bieden.

Buyer persona en Buyer Journey

Hoe beter u inzicht heeft in uw ideale klant en zijn/haar pijnpunten, hoe beter u ook uw producten/diensten en gerelateerde informatie hierop kunt afstemmen. De buyer persona ontwikkeling is hierbij belangrijk net zoals het in kaart brengen van de klantreis of ook wel buyer journey genoemd.

Marketing Automation

Dit gekoppeld aan een marketing automation systeem maakt het plaatje compleet en heeft u een geautomatiseerde leadmachine in handen die goud waard is.

Marketing automation software systemen zijn er in veel vormen en met uiteenlopende prijskaartjes. Kijk hier voor een handig overzicht van marketing automation systemen.

Meer weten over inbound marketing, buyer persona’s, journey en marketing automation? Bezoek dan eens www.alles-over-marketing-automation.nl.